Psykisk funktionshinder av barn

Psykisk funktionshinder hos barn: -
Termen mental retardation har nyligen förändrats med psykisk funktionsnedsättning. Denna sjukdom kännetecknas av svår svaghet i utförandet av sociala, kognitiva och adaptiva funktioner
 Svårighetsgraden av funktionshinder bestäms av barnets svaga adaptiva och praktiska förmåga. Läkare har länge lita på IQ för att bestämma svårighetsgraden av psykisk funktionsnedsättning.
Det har nyligen modifierats av barnets förmåga att anpassa sig, lära sig färdigheter och förmåga att interagera med samhället i alla skeden och förmågan att ta hand om sig själv. Handikappanpassningen är uppdelad i flera typer, som är mental retardation, djup psykisk funktionsnedsättning, svår och också måttlig och mild.
Patientens lidande är följande:
Underskott i intellektuella funktioner som problemlösning, logik, planering, bedömning av saker och lärande av nya färdigheter.
 Brist i adaptiva funktioner som kommunikation och socialt deltagande, och barnets förmåga att ta hand om sig själv och börja symptom i barnets tillväxt och utveckling.
 Handikapp visas i flera steg i ett barns liv, nämligen stadier av förståelse och brist på social anpassning,
Barnet visar en tydlig psykisk funktionsnedsättning.
 Andelen psykiska funktionshinder bestäms av specifika tester för detta ändamål.
Och kommer rollen som störningar som drabbats av det sjuka barnet

Talförhållandena inkluderar språk eller förmågan att umgås med andra runt honom.
   Ledande till problem i barnets vetenskapliga prestation eller absorptionskapacitet.
Där barnet lider av språkanvändning, antingen brist på ordförråd som han vet, eller låg förmåga att göra meningar eller svaghet i sin förmåga att dialog med dem som omger honom.
Ett funktionshindrat barn har en talhändelse där barnet inte kan göra ljud.
 Och stammar när man talar och detta visar problem i barnets förmåga att umgås med andra.




Det innebär att det funktionshindrade barnet är försenat i kunskapsutveckling inom ett visst vetenskapligt område.
 Barnet upplever utmaningar och svårigheter att lära sig färdigheter som aritmetik, läsning och skrivning, ofta med barn med uppmärksamhetsunderskott och hyperaktivitet.
Och påverkar pojkarna mer än tjejer och börjar denna sjukdom när barnet går in i skolan och ökar när barnet utvecklas och ökar vad som krävs av honom för att utföra uppdrag och färdigheter.
Autism Spektrum Spektrometer:
Det drabbade barnet förefaller vara svagt i sociala interaktioner och svag förmåga att social kommunikation med omgivningen i tillägg till genomförandet av restriktiva rutiner ofta och många och lider av det ateistiska spektrumets störning av följande:
 Problem i social kommunikation och interaktion med dem omkring honom så att barnet lider av sin oförmåga att genomföra dialog och bildandet av meningar och oförmåga att kommunicera med ögat med andra.
Och barnets beteenden är frekventa och specifika, såsom frekvent applåder eller andra saker eller rörelser upprepade och okända.
Dessa beteenden börjar ofta i början av tillväxten och hindrar dessa symtom på barnets praktiska och sociala liv.

تعليقات